Biblioteka będzie rejestrować osiągnięcia naukowe pracowników
Od 15 października br. zmienił się tryb rejestracji osiągnięć naukowych pracowników w lokalnej bazie danych uczelni – teraz zadanie to wykonuje Biblioteka.
Prace związane z wpisywaniem dorobku naukowego do lokalnej bazy danych były dotychczas wykonywane na trzech poziomach. Najpierw autorzy przekazywali szczegółowe informacje uprawnionym pracownikom katedr i zakładów, którzy wpisywali i weryfikowali otrzymane dane. Następnie na poziomie dziekanatów prodziekani ds. nauki/rozwoju lub ich pełnomocnicy dokonywali kolejnej weryfikacji, a końcowa kontrola wpisanych danych realizowana była przez pracowników Biblioteki. Łącznie w ten proces zaangażowanych było kilkadziesiąt osób.
Przekazanie pracownikom Biblioteki zadań związanych z bezpośrednią rejestracją danych ma odciążyć pracowników wykonujących dotychczas te czynności, a bezpośredni kontakt między autorami a Biblioteką pozwoli usprawnić proces rejestracji i skrócić ścieżkę obiegu informacji. Formularz zgłoszeniowy został umieszczony w zakładce Pracownicy na stronie każdego wydziału. Sposób zgłaszania uproszczono do niezbędnego minimum i maksymalnie ograniczono czynności administracyjne wymagane od pracowników naukowych, tak aby mogli skoncentrować się na swoich zadaniach badawczych i dydaktycznych.