Studenci i doktoranci PRz uczestniczyli w konferencji ISC – ADAMAS 2020
Jeden z najlepszych prywatnych uniwersytetów we wschodnich Indiach Adamas University w Kalkucie zorganizował wirtualną międzynarodową konferencję studencką dotyczącą przyszłej edukacji po wyjściu z pandemii. Tematem przewodnim konferencji było hasło: „Creating Future Today, Going Beyond the Pandemic”.
W konferencji udział wzięło 150 prelegentów, przesłano ponad 200 abstraktów z 26 uniwersytetów z 15 państw, m.in. z University of Bologna (Włochy), University of Malaya (Malezja), Muroran Institute of Technology (Japonia), Rzeszów University of Technology (Poland), National Conservatory of Arts & Crafts, Institute of International Management (Francja), Daffodil International University (Bangladesz), Kamczatka Virtus Bering State University (Rosja), Taras Shevchenko National University of Kyiv (Ukaina), Universities of State Fiscal Services of Ukraine, Kyiv National Economic University (Ukraina), Transport and Telecommunication Institute (Łotwa), Petra Christian University (Indonezja), Mohammed V University (Maroko), Szechenyi Istvan University (Węgry), Far Eastern University (Filipiny), Radboud University (Holandia), Uniwersytet Komeńskiego w Bratysławie (Słowacja). Uczestnicy podzielili się swoimi przemyśleniami i spostrzeżeniami na temat doświadczeń edukacyjnych w 2020 r. oraz inspirowali się do realizacji wspólnych projektów dotyczących kreowania edukacji po zakończeniu pandemii.
Politechnikę Rzeszowską bezpośrednio w czasie trwania sesji reprezentowało 17 studentów i doktorantów, a najliczniejszą grupę stanowili członkowie Studenckiego Koła Naukowego Młodych Ekonomistów. Prelegenci uczestniczyli w dwóch równoległych sesjach: Science and Engineering Session i Business and Management Session.
W ramach sesji Science and Engineering Session reprezentanci PRz przedstawili następujące prezentacje: „Assessment and strategic SWOT analysis on remote studying" (Karolina Styś, WBIŚiA), „My feelings and observations – the implementation of e-learning” (Karol Łopaciński, WBMiL), „The student's perspective on learning during the pandemic” (Magdalena Aly Amer, WBMiL), „Presentation title: Nanostructure-assisted laser mass spectrometry” (Artur Kołodziej, PRZ-SD), „Mass spectrometry imaging of biological materials” (Aneta Płaza, PRZ-SD), „Education in the aspect of the pandemic” (Zuzanna Szetela, WCH), „The devil’s not so black as he is painted – advantages and disadvantages of e-learning platforms” (Andrzej Siuda, Krzysztof Strzępek, WEiI).
W ramach sesji Business and Management Session reprezentanci PRz przedstawili następujące prezentacje: „Online studying – the future of education or just a temporary solution?” (Oksana Romaniec, WZ), „A lot of online lessons but just one I have learned” (Karolina Buryła, WZ), „Taxation of small business in Poland” (Marcin Machowski, WBMiL), „Distance learning – the challenge for students” (Kinga Dębska, WZ), „Difficulties in distance learning – the teachers' prespective” (Adrian Kocur, WZ), „Defects of the public education system” (Justyna Puzio, WZ), „Distance learning during Covid-19 at universities” (Norbert Drążek, WZ), „Cybersecurity as a challange for education” (Klaudia Walanus, WZ), „E-learning as the future solution for education? – advantages and disadvantages of distance learning” (Weronika Świeca, WZ).
Za podjęcie współpracy z uczelnią, sprawy organizacyjne i logistyczne związane ze zdalnym udziałem studentów w konferencji odpowiadał Dział Współpracy Międzynarodowej Politechniki Rzeszowskiej. Udzielenie rekomendacji oraz wsparcie merytoryczne dla studentów i doktorantów PRz zapewnili: prof. dr hab. Grzegorz Ostasz, prof. dr hab. inż. Tomasz Ruman, dr Marzena Hajduk-Stelmachowicz (opiekun Studenckiego Koła Naukowego Młodych Ekonomistów), dr inż. Paweł Dobrzański, dr Nataliia Gerasymchuk, dr inż. Małgorzata Kosińska-Pezda.
W ramach współpracy z Adamas University w ubiegłym roku akademickim dwie studentki z Wydziału Chemicznego uczestniczyły w ADAMAS University Summer School 2019.